Így maximalizáld a szállásodból származó bevételeidet (2. rész)

upsell-crosssel-2

 

Az előző cikkemben bemutattam egy értékesítési módot, aminek segítségével maximalizálhatod a szállásodból származó bevételeidet. Ebben a cikkben arról írok, hogy mitől működik olyan hatékonyan ez a marketing-eszköz, és hogyan használhatod te is a szállásodban.

 

Mitől működik az UPSELL?

Ahogy már korábban is írtam, az UPSELL és a CROSS-SELL amiatt működik jól, mert akkor alkalmazzuk őket, amikor egy vendég már éppen kinyitotta pénztárcáját, vagyis megvan benne a vásárlási/foglalási szándék. Ez a legjobb időzítés arra, hogy eladjunk valamit valakinek.

Ehhez jön még az is, hogy az emberekbe nincs belekódolva, hogy pontosan minek mennyi az értéke, szóval ha számára hasznosat kínálsz, akkor nem azon fog gondolkozni, hogy az most 3.000 Ft-ot, vagy éppen 4.500 Ft-ot ér?

 

Szállásadóként milyen előnyöket nyújt neked az UPSELL?

Ahhoz, hogy növelni tud szállásod bevételeit, sok pénzt kell reklámra, kereső-optimalizálásra költened, vagy többet kell fizetned a szállásközvetítőknek.

Ha csak szimplán emeled az áraidat, annak kockázata lehet, hiszen ha nem adsz többet a konkurenseidnél, akkor a magasabb áraidat a szálláskeresők nem tartják majd indokoltnak, és mást választanak helyetted.

Az UPSELL és a CROSS-SELL azonban nem igényel nagy befektetést, és kockázattal sem jár, hiszen attól kérsz többet, aki többet szeretne kapni.

Ami az UPSELL termékek és szolgáltatások plusz előnye, hogy te választod meg őket, és gyakran olyan dolgokat is kínálhatsz, amit mások nem, vagy nem pont úgy, ahogyan te. Ezáltal az adott termék/szolgáltatás összehasonlíthatatlanná válik más termékekkel vagy szolgáltatásokkal, ahogyan az áruk is.
Kitűnő példa erre a limonádé. A legtöbb étterem nyaranta feltüntet az itallapján valami speciális, egyedi, helyben készült limonádét, aminek gyakran valami fantázianevet adnak. Mivel minden étterem kicsit másképpen csinálja, ezért ez nem összehasonlítható, és sokkal drágábban is kínálják, mint pl. a kólát vagy a gyümölcsleveket.

 

Az UPSELL további előnye még, hogy hosszú távon növeli a szállásod nyújtotta lehetőségek kihasználását, növeli a szállásod iránti elköteleződést, és MAGASABB PROFITOT ÉRSZ EL általa.

 

Tippek az UPSELL használatához

 

  • Találj ki olyan szolgáltatásokat, termékeket, amik hasznosak lehetnek vendégeid számára
  • Ha vannak alkalmazottaid vagy családtagjaid, akik segítenek a szobák kiadásában, akkor ismertesd meg velük ezeket a termékeket és szolgáltatásokat, és beszéld meg velük, hogy mikor és hogyan kínálják a vendégeknek
  • Amikor telefonon érkezik egy foglalás, akkor legyen egy kész terved arra, hogy hogyan kínálsz valami extrát a vendégeknek, amiért persze plusz pénzt kérsz el
  • Ha a foglalás online érkezik a honlapodon keresztül, akkor küldj egy automatikus, vagy általad írt válaszlevelet a vendégnek, hogy: „Rögzítettük foglalását, de ha gondolja, most a Balatonra néző, sarokkádas szobánkat csak plusz 3.000 Ft-ért kiveheti a lefoglalt 2 éjszakára.
  • Beköltözéskor is megkérdezheted a vendégedet, hogy nem-e akar mégis befizetni a reggelire? (ha a foglalásnál ezt nem választotta)
    A lényeg, hogy ne légy túl nyomulós, mert bár vásárolni imádnak az emberek, azt többnyire ne szeretik, amikor el akarnak adni nekik. Szóval csak finoman, de azt tudd, hogy ha nem kérdezel ilyesmiket, akkor rengeteg bevételtől eshetsz el.
  • Kiköltözéskor ne engedd el a vendégeidet végleg. Ajánld nekik következő eseményeidet, hűségprogramodat, kedvezményeidet. Ha már kiköltözéskor informálod őket ezekről, sokkal pozitívabban és befogadóbban fognak hozzáállni a következő kampányodhoz.

 

Összefoglaló

Az UPSELL lehetővé teszi, hogy a legtöbbet kihozd szállásodból. Kockázatok és nagyobb kiadások nélkül növelheted bevételeidet, ráadásul ezek után a bevételek után nem kell részesedést fizetned a szállásközvetítő cégeknek még akkor sem, ha egy adott vendég rajtuk keresztül jutott el a szállásodba.

Gondolkozz folyamatosan új termékeken vagy szolgáltatásokon, hogy mivel tehetnéd még élvezetesebbé, emlékezetesebbé vendégeid nyaralását, és boldogan fognak neked fizetni ezekért az extra figyelmességekért, szolgáltatásokért. 🙂

 

Horváth Sándor Szilárd

 

Pin It on Pinterest