3+1 tipp a visszatérő vendégekért (II. rész)

Az előző cikkben megosztottam veled 2 tippet, amit megtehetsz azért, hogy több visszatérő vendéged legyen. Ebben a cikkben újabb tippeket olvashatsz a témában, amiket betartva biztosan nőni fog a szállásodhoz hűséges vendégeid száma.
Folytatom is a 3. tippel.

 

visszatero-vendegek-2

 

3. Ígérj szép dolgokat, és tartsd be őket „kamatostól”

Ez a leghatékonyabb módja annak, hogy a vendégeid szívesen visszatérjenek hozzád!

Hiába akad is néha egy-egy panasz egy véletlen hibából adódóan (pl. áramszünet, csőtörés, stb.) a vendégeid nem ez alapján fogják megítélni a szállásodat. Az lesz a legfőbb mérce, hogy a szálláshelyed mennyire felelt meg azoknak az elvárásoknak, amiket te “ültettél el” bennük.

A sikeresebb vendégszerzés érdekében ígérj szépeket, nagyokat a szálláskeresőknek, mert ezzel lehet hatékonyan vendégeket szerezni, de csak addig a pontig, ameddig azokat biztosan teljesíteni is tudod.
Mert amilyen könnyen megbocsájtják a vendégek a véletlen, előre nem látható hibákat, annyira nehezen tolerálják, ha valami a te mulasztásod miatt nem működik. A legrosszabb, amikor átverve érzik magukat, mert a szálláshely nem teljesíti az ígéreteit. Az ilyen helyzetekből a legjobb panaszkezelési technikákkal sem lehet pozitívan kijönni…

Pár sorral feljebb azt írtam, hogy ez a leghatékonyabb módja a visszatérő vendégek szerzésének.
Most kifejtem bővebben, mire gondoltam:
Ne csak az ígéreteidet tartsd be pontosan, hanem adj valami olyat is, amit már nem várnak el tőled.
Ha minden ígéretednek eleget tesz a szállásod, akkor nyert ügyed van, tele vagy elégedett, boldog vendégekkel. De ha az elvárásokon felül is nyújtasz valamit, azzal olyan hűséges vendégeket szerzel magadnak, akik nem csak maguk keresnek majd fel téged újra és újra, de a szeretteiknek is úgy fognak ajánlati téged, mint egy közeli barátjukat.

Az a plusz, amit nyújtasz a vendégeknek, nem kell, hogy nagyon értékes legyen. Sőt, egyáltalán nem kell annak lennie, hiszen itt a lényeg a figyelmesség. Ha olyan odafigyelésben részesülnek a vendégeid, amit máshol nem kapnak meg, akkor nem kérdés, hogy te leszel a kedvenc szállásadójuk.

 

3+1. Éreztesd a vendégeiddel, hogy fontosak számodra

Az egyik legnagyobb hiba, amit egy új vendéggel kapcsolatban elkövethetsz, hogy miután fizetett, nem kommunikálsz vele. Ebből ugyanis azt szűri le, hogy téged csak a pénze érdekel. És ha ő is így áll hozzád, akkor nem alakul ki benne az a kötődés, ami őt visszatérő vendégedé tenné.

Ahogy korábban is említettem, az a feladatod, hogy folyamatosan tartsd a kapcsolatodat a vendégeiddel, hogy érezzék, hogy törődsz velük, és persze ne feledkezzenek meg rólad.

És van még valami, amivel igazán hűségessé teheted vendégeidet: jutalmazd meg őket!
Mutasd meg nekik, hogy mennyire fontosak neked.

Hogyan tudod ezt kifejezni?

  • Készíts egy speciális, kedvező ajánlatot csak azoknak, akik már valaha a vendégeid voltak
  • Csinálhatsz hűségprogramot. Minden vendégednek adsz egy kártyát amin van mondjuk 10 négyzettel, amiből 9 üres. Minden nálad töltött éjszaka után lepecsételsz nekik egy négyzetet. Ha összegyűlik 9 pecsét, akkor a 10. éjszaka ingyen szállhatnak meg nálad. A kártya mondjuk 3 évig él, az alatt az idő alatt kell összehozniuk a 9 éjszakát.
  • Vagy hirdethetsz egy játékot, amiben csak azok vehetnek részt, akik már korábban a vendégeid voltak

Ha megjutalmazod valamivel a hűséges vendégeidet, olyan fajta bizalmat és kötődést fognak érezni feléd, hogy azt fogják érezni, hogy ők is szeretnének adni neked valamit. Ez megnyilvánulhat abban, hogy ajánlanak majd téged az ismerőseiknek, pozitív értékeléseket írnak rólad az interneten, vagy egyszerűen csak gyakran visszatérnek a szállásodba. 🙂

Szóval ne feledkezz meg az apró figyelmességekről, a hűséges vendégek megjutalmazásáról, mert egy kis befektetéssel nagy hasznot szerezhetsz magadnak.

 

Összegzés

Tekintsd úgy a vendégeid és a szállásod kapcsolatát, mint 2 személy kapcsolatát, amit folyamatosan ápolni kell ahhoz, hogy a jó viszony megmaradjon, vagy tovább mélyüljön.

Ahhoz, hogy könnyedén kommunikálhass a vendégeiddel, gyűjtened kell az elérhetőségeiket (pl. email lista). Ha eddig nem tetted, kezd el most, mert ahogyan látod, hatalmas lehetőség rejlik a korábbi vendégek visszacsábításában, hiszen amellett, hogy ingyen el lehet érni őket, rendkívül jó arányban tudod rávenni őket arra, hogy újra foglaljanak nálad.

Ha sikerül hűséges vendégeket szerezned, akik érzik azt, hogy megbecsülöd őket, olyan hatékony reklámot csinálhatnak a szállásodnak, amelyet egyetlen fizetős hirdetéssel sem lehet összehasonlítani.

 

Horváth Sándor Szilárd

 

Pin It on Pinterest