Így keltsd fel a szálláskeresők figyelmét

 csinalj-kedvet

Rossz berögzülés

Valamikor az első hazai weboldalak készülésekor jöhetett divatba az a trend, hogy a honlap nyitóoldalán valami ilyesmi jelenjen meg:

Üdvözöljük weboldalunkon! – Megnyitottunk! – Hadd mutassam be cégünket röviden!

Ebbe az irányba mentek el a szállásadók weboldalai is, és nagyon sokan még ma is így untatják köszöntik a honlapjukra érkezőket. Nem az ő hibájuk, egyszerűen ezt kapták a honlap-készítőjüktől, és ezt látták másoktól.

De mi a baj ezzel?

Ezek a fajta nyitólapok nem csak a látogatókat untatják, hanem a weboldal tulajdonosának is hátrányára válnak.
A 3 legnagyobb hátrány, amit az „Üdvözöljük- típusú” honlap okozhat:

  • Helypazarlás:
    A honlapodra érkezőket nem a céged története, nem is a szállásod épülésének dátuma érdekli. Arra kíváncsi, hogy mit nyújtasz neki, mit tudsz tenni érte. Minden, ami nem erről szól, csak elveszi a helyet a lényegtől. Még ha érdekel is valakit a történeted, semmiképp nem ajánlott ezeket az információkat a legfontosabb helyekre tenni.
  • Visszafordulás:
    Létezik egy 7 másodperces szabály. Angol kutatók kimutatták, hogy felmérések alapján egy átlagos látogató ennyi idő alatt dönti el egy weboldalra érkezve, hogy marad-e, érdekes-e számára az adott oldal, vagy mást keresett, inkább visszafordul. Ilyen gyors lett a világ. És ebben a 7 másodpercben már nincs idő arra, hogy cégtörténeteket olvasgassunk.
  • Láthatatlanság:
    Az emberek manapság nem olvassák el a szövegeket az interneten, csak átfutják őket. A címsorokat olvassák csak el, a többit csak akkor, ha a cím felkelti az érdeklődésüket.
    Szerinted ez a cím, hogy “Köszöntöm az oldalon” hány embert fog felcsigázni, és cselekvésre ösztönözni?

 

Informatív bemutatkozás, köszöntés – Miért nem jó?

Sok olyan vendégház weboldalát láttam már, ahol ugyan bemutatkozás-szerű a nyitólap, ugyanakkor sok hasznos információt is tartalmaz maga a bemutatkozó szöveg.
Azt gondolhatnánk, hogy ez így rendben van, letudtuk, elmondtuk, amit akartunk.
Csakhogy a weboldal szövegeit nem alibiből írjuk! A szálláskeresőknek szánjuk, és még célunk is van vele, méghozzá az, hogy „eladja” a szállást.

Ahhoz, hogy weboldalad tartalma meggyőzzön bárkit is arról, hogy nálad foglaljon, először is ugye rá kell venni, hogy egyáltalán elolvassa, amit üzensz neki. És mivel tudjuk, hogy mindenki rohan, és nem olvas el bármit a neten, ezért fontos, hogy érdekessé, figyelemfelkeltővé kell tenni a tartalmat: ügyelni kell a tálalásra!

 

Mitől lesz weboldalad tartalma izgalmas és figyelemfelkeltő?

Úgy tudod rávenni a látogatóidat arra, hogy jó eséllyel elolvassák szolgáltatásaidat, ha látványosan kiemeled, könnyen „fogyaszthatóvá teszed” nekik ezeket a fontos információkat.
Ha a bemutatkozunk részben ömlesztve mondasz el minden jót magadról, az sajnos nem jut majd el az emberekhez, ugyanis ezeket a szövegeket a legtöbben nem olvassák el. Ez tény, amit a Google Analytics alkalmazással bárki lemérhet.

Milyen eszközök segítenek felkelteni a figyelmet?

  • Képek: az egyik legjobb eszköz a figyelemfelhívásra. Egyértelmű, érdekes, hívogató, és ha egy rövid szöveg van körülötte, akkor egyértelművé válik, hogy mit rejt, milyen információkhoz vezet, stb.
  • Gombok: a gombok is látványosak, vonzzák a tekintetet, mert kiemelkednek a háttérből, a szövegekből. Ráadásul mivel általában van rajtuk felirat, szintén egyértelműek
  • Kiemelések: Kiemelni lehet színekkel, betűmérettel, eltérő betűtípussal, vastagon szedéssel, stb. Ez is jó módja annak, hogy egy fontos információra felhívjuk a figyelmet. Azonban a túl sok kiemelés gyengíti a hatást.
  • Felsorolás/táblázat: ahhoz, hogy a legfontosabb információk, mint az árak, a szolgáltatások, stb. jól láthatóak, és könnyen olvashatóak legyenek, felsorolást vagy táblázatot kell alkalmazni, ami mindenki számára egyértelműen rendezi az információkat. Senki sem szereti ezeket a sorok között bogarászni, és sokan nem is teszik meg.
  • Tipográfia (betűvetés): fontos, hogy a szövegek, a bekezdések elrendezése és olvashatósága is megfelelő legyen, mert a rendezetlen, kusza szövegek elriasztják a látogatókat.

Így szólítsd meg a szálláskeresőket

Szóval tisztáztuk, hogy az érdeklődőt, akik a honlapodra jön, nem a céged érdekli, hanem konkrétan az, hogy hol fog kikapcsolódni, feltöltődni.
Ezért amint a honlapodra érkeznek, ezeket a dolgokat kell megmutatnod nekik. Azt, hogy milyen szolgáltatásokkal teszed majd kellemesebbé a nyaralását, milyen kényelmes szobában helyezed el, mit kap reggelire, milyen programok közül választhat, stb.
Ezeket az információkat figyelemfelkeltően kell tálalnod, hogy felkeltsd érdeklődők figyelmét, és ne forduljanak vissza oldaladról 7 másodperc elteltével.

Mi azt is tudjuk, hogy pontosan mely dolgok érdeklik leginkább a szálláskeresőket. Egy felmérést végeztünk ennek érdekében. A felmérés eredményeit ide kattintva INGYEN megszerezheted.

Szóval, ha tudod, hogy mire kíváncsiak a honlapodra látogatók, akkor ugye miért ne azokat az információkat tüntetnéd fel a főoldalon?
Hagyd el az unalmas információkat, melyek senkit sem érdekelnek igazán, és melyek egyáltalán nem segítenek kiadni szobáidat!

 

Összegzés

Ne feledd, a te érdeked, hogy a szálláskeresők elolvassák weboldalad tartalmát, hiszen az fogja meggyőzni őket arról, hogy nálad foglaljanak!
Mi csak azt kérjük ügyfeleinktől, hogy írják le, mit szeretnének közvetíteni, mit szeretnének elmondani szállásukról. A szövegek szakszerű, figyelemfelkeltő tálalását mi minden esetben, minden kijelzőre optimalizálva elvégezzük, hogy az általunk készített honlapok a lehető legnagyobb erővel vonzzák a vendégeket!

 

Horváth Sándor Szilárd

 

Pin It on Pinterest