A különbséget a részletek jelentik

Ebben a cikkben egy személyes történetem segítségével próbálok segíteni abban, hogy sikeresebben adhasd ki szobáidat.

reszletek

Egy nyertes fogadásom története

5 évvel ezelőtt, amikor még Angliában éltem, és még nem foglalkoztam sem weboldalakkal, sem marketinggel, végeztem egy kísérletet. Igazából egy fogadás volt, de én egy kísérletnek éltem meg, melyben lehetőségem volt bizonyítani egy megfigyelésemet.

Volt egy laptopom, amit szerettem volna eladni. Angliában is rengeteg, az itthoni ‘Jófogáshoz’ és ‘Vaterához’ hasonló portál van, és mindegyik tele van használt cuccokkal, köztük rengeteg laptoppal. Mégis úgy éreztem, hogy én 3-4 nap alatt képes leszek eladni a gépemet.

Az egyik ismerősöm azt állította, hogy 1 héten belül kizárt, hogy megszabadulok tőle, mert több olyan apróhirdetés is volt fent az oldalon, ami már hetek óta futott, és még mindig nem keltek el azok a laptopok.

Azt figyeltem meg, hogy azokban a hirdetésekben van egy közös dolog: kevés vagy rossz fotó tartozik a hirdetéshez, valamint kevés információt írnak le a laptopról. Persze elérhetőség volt mindegyikhez, telefonos és email-es is, de mint tudjuk, az emberek nem szeretnek telefonálgatni, nem fognak felhívni egy délután 6-8 idegent, hogy érdeklődjenek a részletekről.

Szóval optimista voltam, mert hittem abban, hogy képes vagyok az átlagosnál jobb hirdetést csinálni. Olyat, amire felkapja a fejét az, aki laptopot szeretne. Annyira bíztam ebben, hogy belementem egy fogadásba az ismerősömmel, hogy 1 hét alatt el kell adnom a laptopot egy megszabott áron, egy bizonyos apróhirdetéses weboldalon keresztül.

Amint megkötöttük a fogadást, hozzáláttam a hirdetés elkészítéséhez. Először is készítettem 5-6 igazán jó fotót a laptopról. Nem sokkal korábban vettem egy elég jó fényképezőt, mert épp elkezdett érdekelni a fotózás, szóval nem okozott gondot a jó minőségű képek elkészítése.
Aztán fogtam, és rákerestem az interneten a laptopomra. Egy TOSHIBA gép volt, és amit találtam róla a gyártó hivatalos oldalán, azt szinte mind beleírtam (bemásoltam) a hirdetésbe.
A konkrét adatokon túl így tele volt a hirdetésem meggyőző szövegekkel is, amivel maga a gyártó is megpróbálja eladni a laptopot.

A végeredmény egy teljes körű tájékoztatást nyújtó, szép, világos, éles képekkel spékelt hirdetés volt. Amint aktiváltam az oldalon a hirdetésemet, már aznap kaptam 2 érdeklődő sms-t, amik közül az egyikkel másnap sikerült is megállapodnom. A harmadik napon már jött is a laptopért, és ki is fizette az árát gond nélkül. Mivel addigra már volt vagy 8 komolyabb érdeklődés a laptopom iránt, nem engedtem az árból, bár a vevő próbálkozott az alkudozással. De magabiztosan tudtam neki mondani, hogy rengeteg érdeklődőm van, így nem fogok engedni az árból.

Nem csak a laptopomtól szabadultam meg jó pénzért, de még a fogadást (egy vacsorát) is nyertem a kedvenc éttermemben.

 

További “sikereim” az online hirdetések világában

Ezután még 2x költözünk Angliában, és mindkétszer sok bútorunktól és használati tárgyunktól váltunk meg online hirdetések segítségével. Minden hirdetést a fentihez hasonló módon készítettem, és minden holmi, amitől szerettünk volna megválni elkelt 3 napon belül. Volt olyan hirdetés (mosógép), ami miatt egy héten keresztül naponta 8-10 alkalommal csörgött a telefonom, pedig már a 2. napon elvitték a mosógépet, csak a sok tennivaló közepette elfelejtettem levenni a hirdetést az oldalról.
Pedig nem arról volt szó, hogy csak én árultam éppen a mosógépemet az oldalon. Viszont csak az én hirdetésem tartalmazott minden információt a gépről, ami csak elérhető volt, és a képek minőségére is nagyon figyeltem.

 

Tanulság

Neked is azt tanácsolom, hogy ossz meg minden információt a szállásodról, mutasd be igényes fotókon a szobáidat, a szolgáltatásaidat, és mindent, ami érdekelheti a szálláskeresőket.

Mindig képzeld magad a szálláskeresők helyébe, és nekik próbálj üzenni, az ő nyelvükön kommunikálj. Ami számodra egyértelmű a szállásoddal kapcsolatban, az másoknak egyáltalán nem az.
Legyen szó egy hirdetésről, szórólapról, a Facebook oldaladról, egy szállásközvetítő portálon lévő adatlapodról vagy a saját weboldaladról, mindenhol próbálj következetesen és egyértelműen informálni.

Ne hagyj nyitott kérdéseket, mert akkor nem fogja elkötelezni magát az érdeklődő a szállásod iránt, csupán egy opció leszel számára, amivel talán soha nem fog élni a jövőben.
Ha viszont minden kétségét sikerül eloszlatnod, akkor meg tudod győzni arról, hogy nálad azt fogja kapni, amire vágyik, és eléred azt, hogy az érdeklődő úgy érezze, nincs szüksége további keresgélésre.

 

Foglalásokban gazdag napokat kívánok!

Horváth Sándor Szilárd

 

Pin It on Pinterest